7 Nisan 2009 Salı

essagan ala gazugu'yla dobra dobra!



fc öküztopu'nun kaptanı, essagan ala gazugu, USBGL blogspot ekibi'ne samimi açıklamalarda bulundu:


USBGL BSE:
Merhaba eşek, başındaki nedir ?

essagan ala gazugu:
Valla nasıl desem nerden başlasam bilmiyorum. Malum yaşlanıyoruz artık saçlar da kendini uzun yıllar sürdüğüm jöleye feda edince bir şapka sevdası doğdu. Nerede şapka görsem gidip hemen alıyorum. Bu da onlardan biri. Bir sürü ismi var bunların şimdi isim verip de diğer şapkaları rencide etmek istemem ama kendisini hem ben hem de beni görenler sevdiler benimsediler. Netice itibariyle şapkayı andıran bir tavrı var.

USBGL BSE:
Ne diyelim, yakışmış doğrusu. Ligin henüz ikinci haftasında Usbgl dağılma söylentileriyle çalkalandı, bu konudaki görüşün nedir ?

ORGANİZASYON MELANKOLİK SAYESİNDE DEVAM EDİYOR!

essagan ala gazugu:
Evet öyle bir şeyin varlığını alenen hepimiz gördük. Hatta bu konuda en sert tepkiyi de verenlerden biriyim. Hatta sözlüğe şunları yazmıştım hemen onları da ilave edeyim bu yazıya: "essagan ala gazugu@usbgl"
Yukardaki numaralı entry'de de beyan ettiğim gibi bu arkadaşları uzun zamandır tanırım, severim. Lakin sergiledikleri davranış hiç de hoş değil. Zira yaptıkları şeyden sözlük değil bizler, ligimiz,dostluğumuz, organizasyonumuz en büyük yarayı aldı.

Hepsine bilahare söyledim söyleyeceklerimi, şimdi tekrardan onlara buradan bir şeyler söylemek, sitem etmek pek de yakışıkalır bir şey gibi durmuyor.

Neticede organizasyon sözlüğün en katılımcı insanı olan "melankolik" in insan üstü çabaları ve gayreti neticesinden devam ediyor. Yaklaşık 3 yıldır buradayım ve sözlüğün şahsım adına en güzel ve verimli organizasyonu... Hem katılım hem de devamlılık açısından varolması ve devam etmesi önemli.

USBGL BSE:
Takımı kurarken ligde bu derece başarılı olacağınızı tahmin ediyor muydun ? Bütün takımların korkulu rüyası haline geldiğiniz söylenebilir, bu önceden öngörülebilen bir şey miydi ?

essagan ala gazugu:
Takımı kurarken düşündüğüm şey aslında zaten sözlükte ve dışında varolan arkadaş grubumu pazar günleri bir yerlerde toplamak ve eğlenmekti. Takımda hiç tanımadığım yani sözlükten tanıştığım kimse yok... En kısa süreli tanıdığım bile en az 3 - 5 yıllık arkadaşım dostum. Zaten bazı şeyleri aşmış insanlar olmaları son maça kadar olan hadiseleri kendiliğinden ortaya çıkardı.
Çoğuyla uzun zamandır top oynuyoruz hatta bizim lig haricinde cuma günleri beraber top oynadığımız arkadaşlarım var. Bir futbol takımında arkadaşlığın çok önemli olduğunu düşünen insanlardan biriyim. Önce güven ve dostluk gelir. Başarıyı getiren şeyler bunlardır. Takımın iyi olduğunu az çok biliyordum ama böyle bir galibiyet serisi yakalamamızda tabi ki diğer takımlarda olan bazı aksaklık ve eksikliklerin de payı var. Sonuç olarak şampiyon olabilecek bir ekip kurdum. Ne demişti bir futbol büyüğü "futbol hiçbir zaman sadece futbol değildir".

USBGL BSE:
"Önce güven ve dostluk gelir" ilgi çekici bir açıklama oldu, mutlaka ki sana, başka takımlardan da teklif gelmiştir, St. İstanbulls elemanlarıyla dostluğun olduğunu zaten biliyoruz, seni kendi takımını kurmaya iten neydi ?

essagan ala gazugu:
En başına dönersek bu organizasyon başlamadan önce benim bu konudan haberim yoktu. Arkadaşlar arasında her zaman bir şeyleri organize eden adam olarak beni görürler. Bunun örneğini sözlükte başlığı da bulunan gusmuk episode serisi olarak bilinen batak zirvelerinden de öğrenebilirsiniz. Bir şeyleri organize etme konusundan biraz yetenekliyimdir. Beni bu sözlükte yazar yapan kişi nam-ı diğer "hebelehübele" nickli yazardır, kadim dostumdur. Çevremizden o kadar çok kişiyi yazar yaptık ki hepimizin Esenler'de oturmasından dolayı Esenler tayfası olarak anılmaya bile başladık. Şöyle de bir şey var; Benim takımımdaki neredeyse herkes Sivas'lı.
Bu organizasyon başladıktan bir kaç gün sonra şu an takımımda olan " oumar" nickli yazar dostum bana "eşşek takım kur da ligde biz de oynayalım" dedi. ben de hemen bizim tayfanın listesini çıkardım. Sonrasında bizim takımımızda oynamasını istediğimiz fakat sözlükte yazar olmayan 2 arkadaşımıza da üyelik alıp (ki bunlardan a killi bidik'ın üyeliğini ta ağustos'ta almış olmamıza rağmen henüz bir şeyler yazmamıştı) sözlüğe yazar olarak dahil ettikten sonra takımın son şekli ortaya çıktı. Diğer takımlardan hiçbir teklif almadım. Söylediğin doğru şu an ligde top koşturan veya takımı olan topçuların %75 ini tanıyorum. Hatta seni bile. Velhasıl kelam gelse de kabul etmezdim, ben her zaman bir şeylere üye olan değil de yeni bir şeyler ortaya atanlardan olmuşumdur. Zaten takım kurmak için ekstra bir çaba sarfetmeme gerek yoktu, sadece ince rötüşler yapıp listeyi teslim ettik o kadar...



USBGL BSE:
Güzel de olmuş doğrusu, diğer takımları konuşalım biraz da, hangi takımla oynamak keyifli, hangisini izlemek daha güzel, hangisinin hangi yönünü beğeniyorsun, var mı kafanda böyle şeyler ?

essagan ala gazugu:
Şu ana kadar oynadığımız en keyifli maçlar atletico montegrande ve champagne supernova maçlarıdır. İki ekiple yaptığımız maçların da ilk yarıları kıyasıya mücadele ve skor olarak birbirine yakın bitti. Ama şüphesiz en keyifli maç, benim açımdan ilk maçtı. Bu hafta tekrarını yapacağız bakalım neler olacak... ihtiyar heyetinin yaptığı çıkışa gerçekten sevinenlerdenim...

st istanbulls sonradan dağılıp tekrardan toplansa da bu haliyle daha keyifli bir takım oldular. bir melankolik sussa daha güzel olacak... Ligde şu an durumu en kötü takım ise "fcuk club". Ben bu takımın kaptanını filan da tanırım. Biraz defanslarını sağlama alsalar daha güzel, zevkli maçlar izlerim gibime geliyor. Öyle değil ama gibime geliyor.

USBGL BSE:
Transfer çalışmalarına başladılar, henüz bugün junior u transfer etmişler hatta

essagan ala gazugu:
Yakın dostum ve bana sitemler ederek neden ligde oynamadığını dün gece sorgulayan junior kardeşimi almışlar. Hayırlı uğurlu olsun. Şu sözlük aleminde tanıdığım en candan yazar, en kral adam, en sevdiğim dostlarımdandır. Bana kızma baba inan yer yok takımda. Ben bile kalede oynuyorum

BİZE KARŞI BİR İTTİFAK VAR!

USBGL BSE:
Ligi kopartacak maç diyebilir miyiz, Atletico Montegrande'yle yapacağınız karşılaşma için ?

essagan ala gazugu:
Ligin bence en önemli maçı yani en azından bizim için. Geçen hafta gece uyumayan 3 kişi ve güneşe baya baya alerjisi olan bir oyuncuyla çıktık sahaya. Tabi maça gelirken başına gelmedik kalmayan ve bu yüzden aşırı derecede agresif olan beni de sayarsan sahada olumlu işler yapacak tek kişi kaldı geriye. 1 kişiyle de maç kazanılmaz. Ama sahada silik gibi görünmemize, pozisyona girmiyormuş gibi gözükmemize ve defans yapmamış olmamıza rağmen 13 - 8 gibi bir skorla yenilmemiz, özellikle yenilmiş olmamız beni çok memnun etti. Biz takım içinde kazanmayı seven insanlarız ama hem üzerimizdeki baskıyı atmak hem de lige heyecan gelmesi açısından gayet güzel oldu. Bize karşı inanılmaz bir ittifak oluşmuştu. Bizim maçı izleyen hatta kenardan diğer takım adına tezahürat yapan biri olarak bunu en iyi bilenlerden biri sensin.


USBGL BSE:
Biraz da takımınızın sloganından bahsetmek istiyorum: "Asla unutulmayacağız" derken bahsetmek istediğin tam olarak nedir ?

essagan ala gazugu:
Aslında o slogan bizim takıma ait değildi. Benim kendimi kasteddiğim bir şeydi. Ama bir de baktım takıma çok yakışmış. Bu sözü "karasakal" isimli bir korsan filminde duydum. Hayatım boyunca bu iki kelimeyi arıyormuşcasına sevindim. Yaklaşık 2 aydır da msn'imde ileti olarak duruyor. Bu aralar da takımıma lağvettim... Ben ve dostlarım hep bir şeyleri yapmak isteyen bir yerlerde iz bırakmak isteyen
insanlarız. Çok boşa zaman harcarız ama boşa iş yapmayız. Verdiğimiz emeğin karşılığında mutlaka birileri bizi tanır. Bizi birilerine anlatır.

USBGL BSE:
Ligde en beğendiğin oyuncular ?

essagan ala gazugu:
İlk başta ligin en değerli topçusu, gol kralı "fc öküztopu"nun beyni, takım arkadaşım 20 yıllık dostum "babilibabilibuu". Onun sahada yapamayacağı şey yok. Çok komplike bir topçudur. Sonra bizim Jamaikalı "çakma konvers" ve "kuru fasulye" de ligde eşi benzeri bulunmaz adamlar. Diğer takımlardan ise "atletico montegrande"'den "st johan", "champagne supernova"'dan "sen bana bu diyemezsin",

EN İYİ BİZİZ!

USBGL BSE:
Ligde şampiyonluğu kim alır, sıralama nasıl olur ?

essagan ala gazugu:
Aslında bu soruya cevap vermem normalde. Bülent Uygun'un dediği gibi birilerine hedef göstermek istemiyorum. Önümüzdeki pazar günü belli olur demekle yetineyim diyeceğim ama içimden bir ses de - (ulan tabiki biz olacağız)- de diye çemkiriyor. politik olmayı sevmeyen ama çok politik konuşan biri olarak "en iyi olan kazansın" diyorum. Tabiki burda en iyi biz olduğumuza göre sorun da kalmıyor.

Asla unutulmamak için bu haftadan itibaren herşeyi yapacağız...

essagan ala gazugu:
ligde sıralama şöyle olur muhtemelen;

1- fc öküztopu
2- atletico montegrande
3- st istanbulls
4- ihtiyar heyeti
5- champagne süpernova
6- fcuk club

USBGL BSE:
Güzel sohbet için teşekkür ederiz eşek, başarılar sizinle olsun.

essagan ala gazugu:
Son olarak müsadenizle bir kaç bir şey söylemek istiyorum...

USBGL BSE:
Tabi ki...

essagan ala gazugu:
Hem sözlük okur-yazarı hem de bir kütüphaneci olarak bulunduğumuz ortamın hem keyfini çıkarmayı hem de iyi kullanmayı bunları okuyan herkese tavsiye ediyorum. Uludag Sözlük bir sürü saçmalığın aynı anda olabildiği ama muhteşem bir arkadaşlık ortamı olan bir yer. Sözlükte geçirdiğim 3 yıl içinde inanılmaz güzel insanlar tanıdım çok güzel dostluklar kurdum. Ama şu sözlükte beceremediğimiz sanırım tek şey sosyal olaylara duyarsızlığımız. Gereksiz her şeye verdiğimiz tepkileri, zamanı, emeği o kadar güzel şeylere harcayabiliriz ki. Örnek istiyorsanız son 2-3 gündür sol frame'den düşmemesi için birkaç yazarın inatla direndiği Siirt'teki bir okula yapılması gereken bir yardım kampanyası. Okumaya ve eğitime çok önem veren ve çok okuyan biri olarak lütfen okumaya ihtiyacı olan şu toplumda okuma isteği olan ve imkanı olmayan insanlara elimizden geldiğince destek olalım... Bu Siirt olayıyla alakalı pazar günü sizlerden de destek isteyeceğim...

usbgl hiç bitmesin!

USBGL BSE:
çok teşekkürler